Het belang van (horloge)blogs

Gisteren, 13 november 2010, verscheen er een interessant artikel in de Financial Times over het belang en de impact van horlogeblogs op de Haute Horlogerie.

FT

Het beschrijft de verschuiving van informatie verstrekking aan de consument in deze branche van de conservatieve gedrukte media naar de veelal vlotte en ongedwongener online media. Hierbij blijkt de laatste veel lastiger te besturen door vooral de grote horloge merken. Bloggers schrijven vaak hun persoonlijke mening en verwoorden hun indruk. Ze laten zich minder makkelijk leiden door gelikte en gepolijste pers berichten.

In het artikel komt Jerome Lambert van Jaeger-LeCoultre aan het woord (“they now represent a significant aspect of our communications structure”), die verder zijn misnoegen over de in zijn ogen vermeende mindere professionaliteit van bloggers verwoord.

Daarmee geeft hij echter precies aan waarom horlogeblogs zo snel aan populariteit bij de consument winnen. De echte horlogeliefhebber is moe van door marketing professionals nauwkeurig verwoorde marketing uitingen en hunkert naar persoonlijke inzichten van gelijk gestemden.

Inmiddels is er een interessante discussie over het artikel, maar vooral over de werkelijke inhoud en strekking ervan, gaande op The Watch Lounge: http://thewatchlounge.com

Hierbij een link naar de onverkorte tekst van het artikel in de Financial Times van 13 november 2010, zodat het niet noodzakelijk is zich daar te registreren, en het artikel beschikbaar blijft, ook wanneer het van de FT website is verwijderd: – The blogosphere

1 comment for “Het belang van (horloge)blogs

  1. 23 juli 2011 at 19:13 - @ 842

    Goede zaak om de echte meningen te lezen ipv gelikte pr verhaaltjes van de merken. smaak blijft natuurlijk persoonlijk.

Geef een reactie