Rubens Barrichello’s Royal Oak

Tijdens een persconferentie in Sao Paulo (Brazilië) heeft Audemars Piquet de ‘Royal Oak Offshore Rubens Barrichello Chronograph’ geïntroduceerd.

Rubens

Het model wordt gekarakteriseerd door ingetogen elegantie, en het is subtiel voorzien van de kleuren van de Braziliaanse vlag. Verder draagt de wijzerplaat het logo van Rubens in het sub-register op 6 uur. De fel rode direct aangedreven secondenwijzer en de sub-registerwijzers doen aan een toerenteller denken, en onderstrepen de sportiviteit van het horloge.

Royal Oak

De titanium kast van de ‘Royal Oak Offshore Rubens Barrichello Chronograph’ meet 42 mm, en is tot 100 meter waterdicht. De lunette is voorzien van een rubber coating. Het referentienummer van het horloge is 26071IK.OO.D002CA.01, en AP zal er slechts 150 stuks van produceren.

11 comments for “Rubens Barrichello’s Royal Oak

  1. 23 januari 2006 at 10:27 - @ 477

    Pfff… ze zouden alleen de standaard RO moeten maken en de Jumbo. Dit wordt een beetje een sneue vertoning. Dit wordt net als de jaren ’70, 800 verschillende modellen horloges in de catalogus.

  2. Martijn
    25 januari 2006 at 11:22 - @ 515

    Robert-Jan heeft een punt; al die LE’s en SE’s zorgen voor een overkill aan modellen. Wat voegt dit model toe? Weinig naar mijn mening, ook al zullen de fans van Rubens hier misschien anders over denken.

    Nu vind ik het in het algemeen toch de vraag wat een LE of SE toevoegt aan het assortiment van een horlogemerk. Vaak maakt men zich er in mijn ogen wat gemakkelijk vanaf met minimale wijzigingen aan wijzerplaat, wijzers of kast gravure, alles tegen een meestal forse meerprijs.

  3. Richard
    27 januari 2006 at 18:07 - @ 796

    Wat moet je nou denken en vinden van het merk Audemars Piguet? Op zich zijn de horloges mooi. M.n de Royal Oak Offshore-collectie…
    Maar een horlogemerk dat Mister Anabolen himself Arnold Schwarzenegger en rapper Jay Z als ambassadeurs heeft….? Dat neemt toch bijna niemand meer serieus…?

    Verder volledig eens met Martijn. Zo’n LE is vaak erg ”overpriced”…Neem bijv. de F.A. Jones van IWC…

  4. Tony
    24 februari 2006 at 18:22 - @ 807

    Lekker belangrijk wie de ambassadeurs zijn. De ROO’s zijn de mooiste horloges die er zijn en die koop je toch voor jezelf, of niet?
    Richard, je praat alsof je er zelf geen hebt….

    Het is toch leuk dat een merk als AP probeert contact te houden met zijn klanten en ,wederom, lekker belangrijk als ze 150 nieuwe modelletjes uitbrengen met een nieuwe wijzerplaat….
    Het gaat om het model en het fantastische uurwerk!

  5. Richard
    6 maart 2006 at 18:18 - @ 804

    Tony,

    Las gisteren jouw mail. Kan het toch niet nalaten om te reageren.

    Je hebt gelijk. Ik heb zelf geen AP. Heb ik ook geen behoefte aan naast o.a. mijn IWC Big Pilot, mijn IWC Perpetual Calendar en Rolex Daytona…

    Ik heb er nl. geen behoefte aan om de reden die ik noemde in mijn eerste stukje.

    Heb jij er wel een?

    Groet,

    Richard

  6. Max Kramer
    6 april 2006 at 17:28 - @ 769

    We doen allemaal heel stoer over onze horloges (voornamelijk het aantal en de merken), maar er wordt gewoon een heel sterk punt gemaakt t.a.v. de limited editions en hun meerwaarde. Ok, iemand kan erop kicken dat hij/zij een l.e. in bezit heeft. Maar dit is gewoonweg voor iedereen anders, ik persoonlijk vind een l.e. altijd wel leuk, maar als je soms inderdaad twee horloges naast elkaar zet, de l.e. en de gewone versie, scheelt het geen dr#l. Niettemin is deze afweging voor iedereen anders.

    Tel ik met mijn o.a. Breitling Datora, IWC Big Pilot, J.L.C. Master compressor en Rolex Daytona ook mee? 😉

    Mvg,

    Max Kramer
    ————–

  7. Mike
    7 mei 2006 at 0:38 - @ 068

    En tog kan je ze niet makkelik vinden – de Le’s en Se’s

  8. sebastiaan